Bez niej jazda autem byłaby niemożliwa. Może być mniejsza lub większa, droższa lub tańsza, zimowa lub letnia, jednak na każdą w końcu przychodzi czas...
Jak zatem rozpoznać, że nasze "gumy" powinny już zostać oddane do najbliższego Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych?
Poniżej zestawiono najważniejsze czynniki dyskwalifikujące nasze opony przed dalszym użytkowaniem:
Głębokość bieżnika o wartości wskaźnika zużycia TWI = 1,6 mm. Taka opona charakteryzuje się znacznie mniejszą przyczepnością do podłoża, zwłaszcza kiedy jest mokre.
Uszkodzenia typu: przebicie opony, odsłonięcia/deformacje drutówki, załamania/rozwarstwienie opasania, pofałdowania/ otarcia wewnętrznych warstw gumy czy zniszczenia będące następstwem kontaktu z substancjami żrącymi to także czerwona kartka dla naszych opon.
Wiek powyżej 6 lat (wg niektórych producentów - 10 lat ) od daty produkcji, nawet przy zachowaniu dobrych parametrów technicznych opony. Jak twierdzą specjaliści stare opony to większe ryzyko awarii. Dlatego też po upływie 5 lat od daty produkcji zalecane jest poddawanie opon regularnej kontroli pod kątem zmian starzeniowych i zmęczeniowych gumy.
Zatem! Regularnie sprawdzajmy nasze opony, a kiedy się zużyją oddajmy je do najbliższego PSZOK'u, żeby nie marnować tak cennego surowca wtórnego!